سرخط خبرها

گزارشی از وضعیت تیم های مهاجر نوین و نگین سناباد مشهد | از مربیگری مهدوی‌کیا تا غیبت بازیکنان!

  • کد خبر: ۳۱۷۵۵
  • ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
گزارشی از وضعیت تیم های مهاجر نوین و نگین سناباد مشهد | از مربیگری مهدوی‌کیا تا غیبت بازیکنان!
تعطیلی کرونایی اتفاقات عجیب‌وغریب زیادی را حول ۲ باشگاه دسته‌سومی فوتبال خراسان یعنی مهاجرنوین و نگین سناباد مشهد به وجود آورده است، اتفاقاتی از جنس حاشیه که می‌تواند به نفع یا به ضرر‌شان تمام شود؛ از قبول هدایت نگین سناباد توسط مصطفی مهدوی‌کیا، بازیکن اسبق پرسپولیس، بگیرید تا مشکل زمین برای برگزاری رقابت‌های خانگی!
مرتضی اخوان - سوت شروع مجدد رقابت‌های فوتبال در کشور با نبرد استقلال و فولاد خوزستان در لیگ برتر به صدا درآمد و حالا تیم‌های دسته‌های پایین‌تر در انتظار آغاز دوباره رقابت‌های لیگ‌های خود هستند. نمایندگان مشهد در لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور نیز که تا پیش از کرونا وضعیت چندان‌خوبی نداشته و به قعر جدول چسبیده بودند، حالا دوباره اسبشان را زین کرده‌اند تا اگر نمی‌توانند لیگ‌دویی شوند، دست‌کم از خطر سقوط رهایی پیدا کنند. تعطیلی کرونایی اتفاقات عجیب‌وغریب زیادی را حول ۲ باشگاه دسته‌سومی فوتبال خراسان یعنی مهاجرنوین و نگین سناباد مشهد به وجود آورده است، اتفاقاتی از جنس حاشیه که می‌تواند به نفع یا به ضرر‌شان تمام شود؛ از قبول هدایت نگین سناباد توسط مصطفی مهدوی‌کیا، بازیکن اسبق پرسپولیس، بگیرید تا مشکل زمین برای برگزاری رقابت‌های خانگی!

آشفتگی در اردوگاه مهاجران
اردوگاه تیم فوتبال مهاجرنوین مشهد پُر از آشفتگی است. مهاجرنوین درحالی‌که در جدول ده‌تیمی در جایگاه هشتم ایستاده و به‌شدت درپی بقاست، تمرینات خود را چندروزی است آغاز کرده است؛ اما از اردوگاه این تیم خبر می‌رسد بازیکنان از ترس کرونا در تمرینات حاضر نمی‌شوند! مرتضی برگی‌زر، مربی این تیم، دراین‌باره می‌گوید: تمریناتمان را شروع کردیم، اما متأسفانه ده‌یازده بازیکن بیشتر سر تمرین نمی‌آیند! وی می‌افزاید: نمی‌دانم ترس از کروناست یا علت دیگری دارد، اما چیزی که مشخص است، بازیکنانمان سر تمرینات حاضر نمی‌شوند و تیممان اصلا وضعیت خوبی ندارد. برگی‌زر که بعد از اضافه‌شدن به کادر فنی نزار موسوی، سرمربی جنوبی مهاجر نوین، توانست روح تازه‌ای در جان این تیم بدمد، خاطرنشان می‌کند: ۲۴ تیر با تیم همشهری نگین سناباد بازی داریم؛ اما هنوز نتوانسته‌ایم تمرینات درست‌حسابی داشته باشیم.
در‌حال‌حاضر مهاجرنوین از ۱۲ بازی گذشته خود فقط ۱۱ امتیاز به دست آورده است و برای بقا کار سختی در پیش دارد.

تغییر بزرگ در سناباد
نگین سناباد، قعرنشین مطلق گروه اول لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور، دیگر نماینده مشهد است؛ تیمی که با خرید امتیاز به‌طورمستقیم در مرحله دوم لیگ دسته‌سوم حاضر شد، اما نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و از ۱۲ بازی گذشته با ۷ امتیاز در قعر جدول است. نگینی‌های سناباد که با پیراهن‌های مشکی و قرمز می‌خواستند یاد ابومسلم را در فوتبال مشهد زنده کنند، خیلی زودتر از حد تصور، کفگیرشان به ته دیگ خورد و مشکلات مالی سبب شد تا این تیم نتواند نتایج خوبی در جدول بگیرد و حالا کاندیدای اول سقوط باشد. بااین‌همه قرمزومشکی‌ها برای ۶ بازی باقی‌مانده فصل و برای فرار از سقوط با یک انتخاب جالب‌توجه عزمشان را جزم و مصطفی مهدوی‌کیا را به‌عنوان سرمربی جدیدشان معرفی کردند.

ردپای خانواده مهدوی‌کیا در فوتبال مشهد!
مصطفی مهدوی‌کیا، خواهرزاده مهدی مهدوی‌کیا، درحالی قرار است در قامت سرمربی نگین سناباد روی نیمکت این تیم دسته‌سومی بنشیند که سابقه یک‌سال حضور در پرسپولیس را هم داشته است. فرزند خلف خانواده مهدوی‌کیا‌ها به اندازه دایی‌هایش مهدی و هادی درخشان نبوده، اما به‌هر‌تقدیر در کارنامه نه‌چندان‌موفق دوران بازیگری‌اش، یک‌سال حضور در پرسپولیس را تجربه کرده است. او برای تیم‌های بانک ملی، فجر شهید سپاسی، کاوه تهران، فولاد یزد و الوند همدان بازی کرده است. نکته جالب درباره این انتخاب مدیران جوان باشگاه نگین سناباد آن است که گفته می‌شود مهدوی‌کیا معرف اسپانسر جدید این تیم است. رضایی، مالک نگین سناباد، درباره این مسئله می‌گوید: با توجه به شرایط اقتصادی ترجیح دادم یک اسپانسر جدی که درصدی از امتیاز باشگاه را به او بدهم، در کنار تیم باشد و مهدوی‌کیا یک شرکت ساختمانی را به ما معرفی کرد که قرار است بخشی از هزینه‌های تیم را تأمین کند.
به نظر می‌رسد اسپانسر مشهدی که یک شرکت فعال در ساخت‌وساز است، به‌واسطه مصطفی مهدوی‌کیا به نگینی‌های سناباد معرفی شده و شرط آن‌ها برای حمایت مالی و تیم‌داری هم سرمربیگری مهدوی‌کیا در این تیم دسته‌سومی بوده است!

لیگ دسته‌سوم و مسئله استادیوم
یکی از چالش‌های مهم پیش‌رو برای ادامه رقابت‌های نمایندگان مشهد در لیگ دسته سوم فوتبال کشور، مسئله بازی زیر نور است. با اعلام فدراسیون فوتبال، رقابت‌های لیگ دسته‌سوم نیز باید مانند لیگ برتر زیر نور برگزار شود و در مشهد تنها استادیوم‌های امام‌رضا و ثامن‌الائمه از نظر نور استاندارد‌های لازم را دارند. مرتضی برگی‌زر، مربی مهاجرنوین، دراین‌باره می‌گوید: استادیوم امام‌رضا برای هر بازی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان پول می‌خواهد که پرداخت چنین‌مبلغی در توان یک تیم لیگ دسته‌سومی نیست. از طرفی ظاهرا اداره کل ورزش و جوانان هم با بردن بازی‌های ما و نگین سناباد به استادیوم ثامن‌الائمه مخالفت کرده است و فقط می‌ماند ورزشگاه تختی که آن‌هم مشکل نور دارد و از نظر فدراسیون تأیید نیست.
رضایی، مالک نگین سناباد، دراین‌باره توضیحات تکمیلی را ارائه می‌دهد: تصمیم گرفتیم نور استادیوم تختی مشهد را تجهیز کنیم، چراکه برایمان به‌صرفه نیست در ورزشگاه امام‌رضا (ع) به میدان برویم؛ ولی با مبلغی به‌مراتب‌کمتر می‌توانیم نور استادیوم تختی را کامل کنیم که به استاندارد فدراسیون برسد.
محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی، با تأیید این مسئله گفت: از ۳ باشگاه لیگ دسته‌سومی‌مان مهاجرنوین، نگین سناباد و شریعت‌نوین، خواستیم تا به‌صورت مشارکتی در تجهیز نور ورزشگاه تختی برای استفاده خودشان، به ما کمک کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->